To oczywiste, że firma, która cię zatrudni, wyznaczy jakieś cele do osiągnięcia, przekaże odpowiedzialność, da zadania, z których wykonania cię później rozliczy. Ale nie to będzie dla ciebie najważniejsze i decydujące. Bo dla ciebie, jako człowieka, najważniejsze zawsze jest KIM SIĘ STAJESZ. Pomyśl: Czy jesteś człowiekiem, który się rozwija?
Czy w każdej pracy poświęcasz swoją uwagę i czas na doskonalenie własnych umiejętności? Czy też zatrzymałeś się na poziomie dziecka, które krzyczy „ja chcę!” „należy mi się!”?
Czy potrafisz poprowadzić rozmowę w taki sposób, aby zakończyć ją jakąś konkluzją? Czy dostrzegasz punkt widzenia drugiej strony? Czy potrafisz przedstawić go własnymi słowami? Czy potrafisz określić stan emocjonalny swojego rozmówcy?
Zaobserwuj, ile czasu w rozmowie mówisz ty, a ile druga strona. I pamiętaj, że rozmowa będzie tym lepsza, im uważniej będziesz słuchać.
Czy w rozmowach podkreślasz korzyści i aspekty pozytywne? Czy raczej głównie narzekasz i krytykujesz? Czy umiesz streścić, o co chodzi? Czy potrafisz zrobić notatkę z rozmowy, sytuacji lub czegoś innego w trzech zdaniach? Jak dalece pojmujesz szersze widnokręgi myślowe i potrafisz je ze zrozumieniem opisać?
Czy twoje sposoby na rozwiązywanie problemów są coraz lepsze? Czy w ogóle potrafisz wymienić choćby jedną stosowaną przez ciebie metodę radzenia sobie z kryzysem? Może powinieneś bardziej rozwijać kreatywność twojego umysłu?
Leave a reply