Jakich umiejętności pracodawca szuka najczęściej? – dalszy opis

Najlepsze odpowiedzi to takie, w których wykażesz, że jesteś osobą, która analizuje, myśli, zmienia swoje zachowanie, jest pełna pokory, optymistycznie nastawiona do życia i… może wykonywać podobne zadania samodzielnie. Pamiętaj, że rekrutacja i wdrożenie nowego pracownika do pracy kosztują i pracodawca traktuje je jak konieczną (acz niepożądaną)

Jak znaleźć pracę i nie zgubić po dradze siebie inwestycję. Wybierze tę osobę, która najbardziej go przekona, że ma dokonania, jest świadoma swoich umiejętności, wie, jak je zastosować w nowym środowisku, jakim jest firma pracodawcy.

„Czego konkretnie nauczył się pan na studiach humanistycznych? Czy miał pan szansę wykorzystać tę wiedzę w późniejszym doświadczeniu zawodowym?”

„Studia nic mi nie daty. Gdybym miał wybierać po raz drugi, wybrałbym coś innego. Skończyłem je, ponieważ jak coś zacznę, robię to do końca. Ale tak naprawdę dopiero w mojej pierwszej pracy jako telemarketer nauczyłem się pozyskiwać klientów przez telefon, co teraz bardzo przydaje się w zawodzie przedstawiciela handlowego”. Bardziej przekonująca odpowiedź – kandydat wszędzie widzi szanse i potrafi się uczyć:

„Studia politologiczne wybrałem z przekonaniem. Chciałem się więcej dowiedzieć o zasadach funkcjonujących w polityce, i tak się stało. Potrafię myśleć szerzej i lepiej kojarzyć fakty. Nauczyłem się argumentować, dyskutować, precyzyjnie myśleć, samodzielnie zbierać materiały do prac zaliczeniowych. Poza tym studia to był dla mnie dobry czas, bo nauczyłem się samodzielności w nowym środowisku, wśród nowych ludzi, i wykonywania nowych dla mnie zadań. Miałem niewielkie fundusze, ale nauczyłem się nimi gospodarować i zarabiać pierwsze pieniądze jako telemarketer. Nauczyłem się również organizować sobie czas w taki sposób, aby sprostać wielu zadaniom równocześnie. Poza tym poznałem bardzo ciekawych ludzi, z którymi do tej pory utrzymuję kontakt. Te wszystkie umiejętności bardzo przydały mi się w następnych pracach. Tak, odnoszę sukcesy, bo wprawdzie dużo już umiem, ale widzę, że mogę się ciągle doskonalić. Na przykład teraz w pracy przedstawiciela handlowego korzystam ze zdobytych wcześniej umiejętności komunikacji, organizacji własnej pracy, samodzielności oraz zdobywania i podtrzymywania kontaktów”.

Umiejętność pracy w zespole jest kluczowa dla sukcesu współczesnych firm

Pracodawca lub rekruter będą badali twoje umiejętności pracy zespołowej albo na podstawie twoich wypowiedzi o dotychczasowych doświadczeniach, albo zorganizują Assessment Center, czyli zajęcia praktyczne. Ponieważ rozmowa i tzw. wywiad jest tańszy – najprawdopodobniej zostaniesz zapytany o tę właśnie umiejętność. Chcąc przekonać potencjalnego pracodawcę, że potrafisz pracować zespołowo, pamiętaj, że:

Po pierwsze: pracę zespołową od luźnej pracy w grupie osób wyróżnia to, że zespół ma jakiś cel i wspólnymi silami dąży do jego realizacji. Jeśli więc podajesz przykład doświadczenia w pracy zespołowej, powinieneś wykazać, że byłeś bardzo świadomy i zaangażowany w realizację ustalonego przez zespół celu.

Po drugie: w dzisiejszych czasach praktycznie żadna praca nie jest wykonywana samodzielnie, wszystkie wymagają współdziałania z innymi. Jeżeli tego jeszcze nie wiesz, a chcesz odnieść sukces zawodowy, to zapamiętaj: Każdy sukces to sukces zespołu!

Studenci 0(Uiyna piłkarska podobnie jak podobnie jak os0a Pytanku aUtob(/I0 aestmcy jakiegoś pt0jektu nie są zespołem, ponieważ nie mają wspólnego celu i nie koordynują działań, choć czekają na ten sam autobus. są zespołem, ponieważ muszą skoordynować działania, aby osiągnąć zamierzony cel.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>