Zastanów się zatem i spróbuj odpowiedzieć na te pytania. Optymalne odpowiedzi znajdziesz w dalszej części tej książki.
W bezpośrednim kontakcie z pracodawcą zostaną ocenione: twoja wiarygodność, lojalność, motywacja do pracy, pracowitość, cierpliwość, umiejętność adaptacji w nowym zespole, gotowość uznania panującej hierarchii, łatwość rozumienia zadań i celów. To ostatecznie zadecyduje, czy zostaniesz zatrudniony. A potem także, jak długo uda ci się utrzymać to miejsce pracy. Dlatego też powinieneś nieustannie pracować nad rozwojem własnej osobowości. Czy wierzysz w to, co mówisz innym? Skąd czerpiesz siłę? Jak się motywujesz do życia, pracy, nauki? Jak kształtujesz relacje z innymi? Jak szybko jesteś w stanie rozpoznać, o co w danym zespole chodzi, jakie są nieformalne reguły rządzące tym środowiskiem? Czy potrafisz się dostosować? Czy potrafisz przyjąć miejsce, które wyznaczy ci grupa? Czy potrafisz przyjąć odpowiedzialność? Jak kierujesz emocjami swoimi i innych?
Pozwól, że przytoczymy przykład klienta Ewy, kierownika działu sprzedaży, który pod nieobecność właściciela zarządzał firmą.
Leave a reply