Spotkanie z potencajlnymi pracodawcami

Optymistycznie można przyjąć, że z pięciu odbytych spotkań z potencjalnymi pracodawcami dwóch pracodawców przedstawi konkretną ofertę, o której zarówno kandydat, jak i pracodawca chcą dalej rozmawiać.

Trzeba mieć trzy takie ciekawe oferty, aby któraś z propozycji miała szansę na realizację, tj. aby kandydat uzyskał interesującą pracę.

Z tego wynika, że osoba, która naprawdę chce zdobyć pracę, powinna zadzwonić do stu pięćdziesięciu potencjalnych pracodawców, aby – statystycznie rzecz ujmując – osiągnąć sukces w uzyskaniu pracy. Jak widać, znalezienie pracy to trudne zadanie. Można je porównać z wysiłkiem handlowców, od których wymaga się wykonania do pięćdziesięciu tak zwanych zimnych telefonów dziennie, czyli dzwonienia do zupełnie obcych ludzi (choćby z książki telefonicznej) z ofertą sprzedaży. Możesz oczywiście tego nie robić i dalej wysyłać CV pocztą elektroniczną. Ale pamiętaj, że twoje działanie będzie przypominać raczej naloty dywanowe. A ty sam – zamiast zapewnić sobie rozmowę kwalifikacyjną – będziesz jednym z tych, którzy zapychają skrzynki e-mailowe decydentów czy ich sekretarek. I nie licz, że za to akurat ciebie pokochają.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>