Uśrednianie

Niektóre firmy nie korzystają z usług wyspecjalizowanych agencji doradztwa personalnego i same pozyskują kadry do zespołu. Dla odpowiedzialnych za to osób rekrutacja jest jednym z wielu zajęć, na które nie mogą poświęcić za dużo czasu. Wiele z nich nie przepada za tym zadaniem, nie wie, jakie pytania zadawać kandydatom, niechętnie czyta CV. Nie mają czasu albo nie potrafią się przestawić na empatyczny odbiór kandydata. Efektem tego jest uśrednianie kandydatów i dokonywanie wyboru „na chybi! trafił”. „Boże, oni wszyscy są tacy sami. To chyba wszystko jedno, kogo wybiorę. Po prostu wylosuję z koszyka. Przynajmniej będzie to osoba, której towarzyszy szczęście, więc wybór powinien być udany” – taka taktyka jest wbrew pozorom dość powszechna.

Jako kandydat z reguły nie wiesz, kto w danej firmie zajmuje się rekrutacją, ani jaką stosuje metodę. Uzyskanie takich informacji byłoby dla ciebie bardzo cenne, ale nie zawsze będziesz mieć taką możliwość, Dlatego już na wstępie postaraj się jakoś wyróżnić, np. starannym CV, dobrym zdjęciem (o ile masz dobre – jeśli nie jesteś zbyt fotogeniczny, lepiej z tego zrezygnuj), nawiązaniem relacji osobistej z rekruterem jeszcze przed właściwą rekrutacją. Pamiętaj, że walczysz o uwagę i emocje osoby zatrudniającej i każdy sposób wyróżnienia się z tłumu kandydatów będzie dobry.

Z twojego punktu widzenia rozmowa kwalifikacyjna z pracodawcą ma także na celu rozpoznanie, czy oferta jest wiarygodna i czy warunki ci odpowiadają. Przecież nie przyjmiesz każdej oferty i na każdych warunkach. Nawet jeśli ci się wydaje, że bardzo potrzebujesz pracy. Natomiast pracodawca podczas rozmowy kwalifikacyjnej będzie chciał się zorientować, czy odpowiadasz jego oczekiwaniom. Wybierze osobę, która jest najbliższa jego wyobrażeniu.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>