Zauważyliśmy, że kandydaci często mylą umiejętności komunikacji pisemnej i ustnej z faktem, że w ogóle mówią i potrafią lepiej czy gorzej pisać. To jeszcze żaden sukces, że nie jesteś analfabetą czy nie jesteś niemy. To standard. Ale nie chodzi również o to, aby podczas rozmowy kwalifikacyjnej wylewać z siebie potoki słów (a niestety, szczególnie wiele młodych kobiet myli taką uciążliwą cechę z komunikatywnością}. Umiejętność komunikacji w miejscu pracy oznacza przede wszystkim, że potrafisz słuchać, zadawać pytania i wypowiadać się precyzyjnie i konkretnie.
Zadajesz pytania. Nie mów jednak pracodawcy, że jesteś komunikatywny – on sam oceni to najlepiej w kontakcie z tobą. A to, czy rzeczywiście potrafisz słuchać, zdradzą zadawane przez ciebie pytania. Umiejętności komunikacji ustnej
Jak przejść do następnego etapu, czyli daj im to, czego oczekują i pisemnej są niezbędne w każdej pracy, Ale istnieją zawody, gdzie liczą się szczególnie. W handlu, obsłudze klienta, negocjacjach i wszędzie tam, gdzie istotna jest odpowiednia argumentacja, a także na stanowiskach kierowniczych, gdzie trzeba motywować pracowników i rozwiązywać konflikty, bez wyjątkowych umiejętności komunikacji nie ma co marzyć o sukcesie.
Leave a reply