Umiejętności komunikacji ustnej i pisemnej

Zauważyliśmy, że kandydaci często mylą umiejętności komunikacji pisemnej i ustnej z faktem, że w ogóle mówią i potrafią lepiej czy gorzej pisać. To jeszcze żaden sukces, że nie jesteś analfabetą czy nie jesteś niemy. To standard. Ale nie chodzi również o to, aby podczas rozmowy kwalifikacyjnej wylewać z siebie potoki słów (a niestety, szczególnie wiele młodych kobiet myli taką uciążliwą cechę z komunikatywnością}. Umiejętność komunikacji w miejscu pracy oznacza przede wszystkim, że potrafisz słuchać, zadawać pytania i wypowiadać się precyzyjnie i konkretnie.

Zadajesz pytania. Nie mów jednak pracodawcy, że jesteś komunikatywny – on sam oceni to najlepiej w kontakcie z tobą. A to, czy rzeczywiście potrafisz słuchać, zdradzą zadawane przez ciebie pytania. Umiejętności komunikacji ustnej

Jak przejść do następnego etapu, czyli daj im to, czego oczekują i pisemnej są niezbędne w każdej pracy, Ale istnieją zawody, gdzie liczą się szczególnie. W handlu, obsłudze klienta, negocjacjach i wszędzie tam, gdzie istotna jest odpowiednia argumentacja, a także na stanowiskach kierowniczych, gdzie trzeba motywować pracowników i rozwiązywać konflikty, bez wyjątkowych umiejętności komunikacji nie ma co marzyć o sukcesie.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>